I stedet for at skulle kommunikere med mange forskellige leverandører valgte Semler Mobility, der servicerer VW, Skoda, Audi, Seat og Cupra, én totalleverandør til at levere hele værkstedsløsningen til deres nye store bilhus på 3000 kvadratmeter i Silkeborg. Og netop valget om kun at gå med Stenhøj som eneste samarbejdspartner har vist sig at skabe den helt rigtige værkstedsløsning med fokus på helhed og mekanikeren i centrum.



Værksted i stort bilhus opført med én totalleverandør: Sammen med Stenhøj har vi skabt den bedste værkstedsløsning

Der skulle købes værkstedsudstyr af den højeste kvalitet og med lang levetid, og indretningen skulle tage ekstra hensyn til mekanikerne med henblik på at skabe de bedste arbejdsrammer.
Opskriften var et bevidst valg om kun at vælge én samarbejdspartner til at stå for indretningen og opbygningen af hele værkstedet for at skabe de mest effektive valg.


Semler Mobility´s nye værksted i Silkeborg har nu været i drift i 12 måneder. I perioden har de fået bekræftet, at det var det helt rigtige valg at gå med én samarbejdspartner.


"Vi er enormt glade for den samlede værkstedsløsning. Der har været utrolig få fejlrettelser, og det skyldes blandt andet vores valg om at bruge Stenhøj som totalleverandør. Vi har sparet en del tid i planlægningsfasen, og vi har ikke skulle holde møder med mange forskellige leverandører. Ved at have én stærk samarbejdspartner har der været kort fra tanke til handling, og vi har hurtigt kunne skabe de bedste værkstedsløsninger for vores ansatte. Og de småting, der har været, har Stenhøj været hurtige til at rette og finjustere", siger Jesper Skov Mølgaard, der er servicechef ved Semler Mobility Silkeborg.


Ideen om at have én samarbejdspartner til indretningen af værkstederne har betydet, at Stenhøj har været en del af byggeprocessen helt fra begyndelsen. Helt konkret har det udmøntet sig i flere specialløsninger i det store, nye værksted. For eksempel hænger laderne til bilerne ned fra loftet, så mekanikerne ikke går rundt i en masse ledninger. Søjlerne fra liftene er bygget ned i jorden for at skabe mere plads, og olien kommer ind via underjordiske rør fra en tank i nabobygningen.


"Det, at vi har haft et tæt samarbejde med både byggeentreprenøren og Semler Mobility Silkeborg, har gjort, at vi sammen er kommet frem til langt bedre løsninger. Vores forskellige indspark og ideer har skabt et unikt værksted, der er bygget til dets præcise formål og ønske", lyder det fra Jan Gade, der er sælger hos Stenhøj, og forsætter: "I sådan en proces kombinerer vi vores mange års erfaring inden for værkstedindretning med, at Stenhøj også kan levere alle elementer til værkstedet. Lige fra møbler til ladere og fra lifte til ventilationssystemer. Vi leverer produkter af høj kvalitet, og så garanterer vi, at vi kan levere reservedele i mindst 15 år efter, at liftene er gået ud af produktion. Så i virkeligheden køber mange af vores kunder ind i en tryghed og sikkerhed hos os, og vores serviceteknikere er tæt på kunderne og kender deres behov."


Værkstedet som et opgør mod ”køb og smid ud tankegangen”

Hos Stenhøj, der er totalleverandør af værkstedsudstyr, oplever man, at flere kunder ønsker én fast samarbejdspartner, der kan indrette hele værkstedet, stå for service og løbende optimere.


"I Stenhøj er vi meget fokuseret på ikke kun at være kundens leverandør, men også rådgiver. Det giver os mulighed for at lære kunden godt at kende og på den måde komme med løsninger, der løfter den samlede værkstedsløsning. Flere af vores produkter er produceret i Danmark af kvalitetskomponenter. Det betyder, at vi i tæt sparring med kunden og med den rette service af produkterne kan få dem til at holde langt længere tid. Samtidig er transportafstanden fra produktion til kunden kort. Begge dele taler ind i vores tankegang om også at skabe grønnere værksteder", siger Jan Gade fra Stenhøj.


I dag står Semler Mobility Silkeborg med et værksted, der fra begyndelsen især skulle fokusere på bæredygtighed og effektivitet.


"Kvalitetsprodukter i vores værksteder er alfa og omega, da det er effektivitet, vi taler om. Hvis liften ikke virker, kan mekanikeren ikke reparere biler. Så selvom vi har betalt lidt ekstra for Stenhøjs lifte, så er vi til gengæld sikret stabilitet, og at de virker hver dag. Netop den leverandørsikkerhed er en af grundene til vores valg. Vi tror også på, at ved at vælge værkstedsudstyr, der kan holde i mange år, så skal vi ikke købe nyt og smide ud helt så ofte. Så for os er der også et grønt perspektiv i, at vi opbygger vores værksteder på den måde", siger Jesper Skov Mølgaard fra Semler Mobility i Silkeborg.


Stenhøj har blandt andet leveret følgende produkter til projektet:

→ Se værksted i VR

→ Besøg vores VR-univers

→ Klik her for at se billeder


Skal vi også hjælpe jer ?

Jan Gade

Projekt og koncernsalg

Mobil: +45 21 60 21 82

E-mail: jga@stenhoj.dk



Jesper V. Jensen

Ventilation- og olieudstyr

Mobil: +45 21 23 83 51

E-mail: jvj@stenhoj.dk

se nærmere på de enkelte løsninger

Solide og gennemtænkte løsninger hele vejen rundt


×