Helt tæt på den 2-søjlede løfter
Den 2-søjlede løfter er en kending på de fleste værksteder og egner sig godt til det mekaniske værksted og på pladeværkstedet. Her er arbejdsopgaverne alsidige og der er derfor brug for en løfter der kan lidt af hvert. Her kommer du tættere på AUTOPSTENHOJs Maestro 2.50. Denne premium-løfter er et godt eksempel på, hvad der faktisk er af muligheder med en 2-søjlede løfter. |
Fleksibilitet Kombinationen af en løftekapacitet på op til 5,5 tons og de langtrækkende arme kan Maestroen løfte alt fra de små biltyper helt op til varevogne med lang akselafstand. Langtrækkende arme Der er også tænkt på sikkerheden. Svingarmen er udstyret med en kraftig låsemekanisme, der sikrer at armen ikke bevæger sig under brug. Låsen er placeret inde i selve armen for at beskytte den mod støv og snavs. |
Maestro 2.50 er velegnet både til små biler og helt op til varevogne på grund af sin unikke armkombination |
Den indvendige armlås giver stor sikkerhed. |
De svære løftepunkter Derfor har Maestroen et stort udvalg af forskellige konsoltyper, der giver mulighed for at løfte stort set alle biltyper og er designet til at nå alle løftepunkter. F.eks. hvis der er brug for fuld adgang til undersiden af bilen, kan man bruge en special-konsol eller en hjulgaffel, hvor der løftes direkte på hjulene. Det er f.eks. brugbart på el-biler, hvor batteriet ligger i bunden af bilen eller i forbindelse med undervognsbehandling. |
Hjulgafler der kan købes som tilbehør giver god adgang til undervognen. | Selv svære løftepunkter bliver nemme at nå med en AUTOPSTENHOJ løfter |
Søjlerne er musklerne på en løfter Søjlerne er lavet med stærke svejsninger, hvilket er en langt mere stabil løsning end f.eks. en søjle der er bukket ud af et stykke stål. Der er bred afstand mellem søjlerne, hvilket giver god adgang til køretøjet - uanset om det er en lille bil eller en varevogn. |
Det er det indre der tæller På Maestroen hæves og sænkes løftestolen på en koldvalset spindel. Forskellen på koldvalsning i forhold til en drejet spindel er, at processen i koldvalsning presser metallet sammen og gør det stærkere, hvorimod man ved drejning, kører spindlen ud at stålet og dermed fjerner stål for at opnå spindlens form. Hver dag kører løftestolen mange gange op og ned ad spindlen. Så de materialer der bruges inde i søjlen, skal kunne modstå et intenst slid. Derfor er Maestroen konstrueret således, at der indvendigt i søjlen er et styrerør i hvert hjørne. Herpå kører løftestolen på special konstruerede smørefri rullelejer i stål. Resultatet er et nærmest uopslideligt systemet, der giver lav friktion og slid og en levetid ud over det sædvanlige. |
Rullelejerne kører på styrerør inde i selve søjlen. | Den koldvalsede spindel sikrer lang levetid. |
Obstruktionsbremse Som en yderligere sikkerhedsanordning er løfteren udstyret med en obstruktionsbremse, der øjeblikkelig stopper løfteren hvis den møder modstand. |
Dansk produceret Stenhøj DK er eneforhandler i Danmark af AUTOPSTENHOJs produkter. |
Den indvendige armlås giver stor sikkerhed. |
Obstruktionsbremsen sikrer mod skader, hvis løfteren møder modstand. | Det store udvalg af konsoller giver mulighed for at løfte stort set alle biltyper og designet til at nå alle løftepunkter. |